Marketing dla restauracji

Co powinna zawierać dobra strona internetowa restauracji?

Dobra strona internetowa to podstawa w świecie reklamy online. Często można usłyszeć, że jeśli dany biznes nie posiada swojej strony www, to tak naprawdę nie istnieje. Ciężko nie przyznać w tym przypadku racji. Codziennie, miliony osób spędzają czas w sieci. Niewykorzystanie okazji do zwrócenia ich uwagi na nasz biznes byłoby po prostu naiwne. Jednak zastanówmy się, jak stworzyć stronę, która zachęci klienta do odwiedzenia restauracji? Co taka strona powinna zawierać? Koniecznie przeczytajcie, aby się dowiedzieć!

Strona internetowa dla gastronomii

Strona internetowa to miejsce, w którym odbiorcy mogą nie tylko znaleźć informacje na temat menu i dowiedzieć się, jaki jest adres restauracji, ale również zapoznać się z Twoją historią i misją. Warto więc podkreślić tutaj to wszystko, co wyróżnia dane miejsce i podkreślić informacje, które mogą być kluczowe dla gościa wybierającego miejsce, w którym chętnie spędzi czas i skonsumuje posiłek. Dodatkowo pamiętaj o tym, by wygląd strony był równie zachęcający co jej treść. Design powinien być dostosowany do stylu restauracji i nie przytłaczać odwiedzającego.

Jakie elementy są najistotniejsze na stronie www?

W dziedzinie gastronomii nie ma żadnych wątpliwości — zdjęcia! Człowiek podejmuje decyzje dzięki zmysłom, a kluczowym z nich w przypadku strony internetowej jest wzrok. Odpowiednie ujęcia budują klimat i wprowadzają klienta w świat restauracji i jej kulinarnych wyczynów. Ponadto dzięki zdjęciom, goście wiedzą, czego mogą spodziewać się w restauracyjnym menu i zdecydować czy im to odpowiada. Warto to zadanie powierzyć specjalistom w dziedzinie fotografii, aby pierwsze wrażenie zwalało użytkowników z nóg. Nie można zapomnieć również o zakładce zawierającej menu lokalu. Strona internetowa, która nie zawiera tego elementu działa tak naprawdę tylko na niekorzyść właściciela. Prawda jest taka, że to jedna z najczęściej odwiedzanych zakładek i powinna być maksymalnie dopracowana.

Co jeszcze powinna zawierać strona internetowa lokalu gastronomicznego?

Zdecydowanie, oprócz smakowitych zdjęć i wykazu dostępnych dań, na stronie internetowej lokalu gastronomicznego nie może zabraknąć danych kontaktowych i godzin otwarcia. To elementy, które są wręcz niezbędne. Bez nich klient nie trafi do restauracji i nie będzie wiedział, w jakich godzinach lokal jest czynny. Warto również poinformować potencjalnych klientów, jakie są zasady składania zamówień na wynos albo w dostawie i czy jest to w ogóle możliwe. Ciekawym rozwiązaniem będzie stworzenie formularza kontaktowego, w którym klient szybko, po wypełnieniu kilku niezbędnych pól będzie mógł zadać pytania lub zwrócić się do pracowników z jakimś problemem.

A może coś dodatkowo?

Istnieją również różne ciekawe, aczkolwiek nie niezbędne, rozwiązania, które warto rozważyć i wykorzystać w procesie tworzenia strony internetowej dla restauracji. Jedną z nich jest specjalny program zarządzający rezerwacjami. Nie tylko ułatwi to klientom skontrolowanie wolnych miejsc, w czasie interesujących ich dni i godzin, ale również będzie oznaką profesjonalnego podejścia do klienta. Dodatkowym, coraz częściej spotykanym rozwiązaniem jest integracja strony internetowej z profilem firmowym na portalu Facebook. Dzięki temu klienci mogą być na bieżąco informowani o aktualnych akcjach promocyjnych czy wprowadzanych nowościach. No i nie zapominajmy, że duża społeczność zgromadzona wokół profilu firmowego to dodatkowa promocja biznesu!

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 5]