Marketing dla restauracji

Jak promować restaurację na rynku lokalnym?

Marketing dla branży gastronomicznej musi działać sprawnie, aby dany lokal gastronomiczny został zauważony pośród setek innych. Cała siła reklamy powinna być w pierwszej kolejności skupiać się na rynku lokalnym.

Lokalne social media

Niezależnie od tego w jakiej branży się działa, na jakim rynku chce się zaistnieć – zawsze należy dostrzec potencjalny urok jaki drzemie w sieci, a w szczególności w social media. Dzisiaj jest to bardzo pożądane narzędzie, gdzie można uprawiać kampanię reklamową, która firmie przyniesie zyski. Konta społecznościowe (maksimum 2) z dokładnym adresem. Dlaczego? Ponieważ dzięki temu będzie łatwiej namierzyć lokal w wyszukiwarce. Oprócz tego należy rozpocząć kampanię reklamową na grupach związanych bezpośrednio z danym miastem. Informacja o rozpoczęciu działalności, wiadomości o spodziewanych promocjach, możliwości związane z rezerwacją stolika, organizowane wydarzenia otwarte i zamknięte – komunikacja na bieżąco jest podstawą. Kont społecznościowych nigdy nie można porzucać, bo to z nich w dużej mierze korzystają obecni klienci wszystkich restauracji.

lokalna promocja restauracji

Lokalne media

Nie ma nic lepszego niż współpraca z miejscowymi mediami, jeżeli chodzi o rynek lokalny. Każde miasto, czy nawet najmniejsza miejscowość ma swoją prasę, radio, telewizję. Ludzie czytają wiadomości, słuchają radia i często spoglądają do odbiornika telewizyjnego, aby sprawdzić, co też się dzieje w lokalnej społeczności. Wykonajmy więc odpowiednią reklamę, którą można umieścić w tych lokalnych mediach oraz postarajmy się o przeprowadzenie wywiadu – w szczególności, jeżeli jesteśmy dopiero na etapie otwierania swojej działalności. Poinformujmy innych jaki będzie lokal, jakie dania będą w nim podawane i jakie dodatkowe usługi lokal będzie świadczył.

Lokalna społeczność

Wyjdźmy do ludzi. Lokalna społeczność i poczta pantoflowa ma ogromną siłę reklamy. Od czasu do czasu nie zaszkodzi, jeżeli serwujemy przed lokalem lub nawet na rynku głównym miasta, drobne przekąski z najlepszymi przysmakami z restauracji. Podawane w małych kubeczkach, czy na talerzykach na pewno przyciągną rzesze klientów. Tutaj działa bardzo prosta zasada. Aby zyskać, trzeba inwestować. Dajmy za darmo, a inni przyjdą wydać do nas jeszcze więcej. To jak rzucanie wędki na rybę – damy im przynętę, a oni już sami przyjdą do nas i dokonają reszty zamówień.

restauracja

Przy czym jako restauracja nie tylko reklamujmy się, ale pokazujmy także, że zależy nam na dobrych kontaktach ze społecznością, poprzez angażowanie się w różne akcje, festyny, itd. Jeżeli ktoś poprosi o pomoc przy organizowaniu festynu lokalnego – zgódźmy się. Może być za darmo, za drobną opłatą, ale nigdy nie żądajmy wielkich kwot wynagrodzenia. Chyba, że chodzi o obsługę większej imprezy, to kwestia wynagrodzenia jest już zupełnie innym tematem. Warto dowiedzieć się także, czy czasem nie trzeba wesprzeć lokalnych grup. jak chociażby szkoły, przedszkola i inne podobne działalnością placówki.

Integracja ze społeczeństwem zawsze zostanie dobrze odebrana w oczach potencjalnych klientów.

Google AdWords

Rynek lokalny, globalny – kampania AdWords jest w stanie przynieść ogromny sukces. Należy sprawić, aby strona internetowa danej restauracji zawsze była widoczna jak najwyżej. Pierwsza strona to takie maksimum, które sprawi, że klienci dowiedzą się o istnieniu danego lokalu gastronomicznego. Tego rodzaju kampanię można prowadzić samemu. Dojście do wprawy może zająć trochę czasu. Zamiast tego swój czas można poświęcić na ulepszanie, wymyślanie nowych przepisów, a kampanię AdWords można powierzyć odpowiednim specjalistom.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]