Reklama w Internecie, Marketing dla restauracji

Jak promować restaurację w sieci?

Promocja swoich usług w sieci dzisiaj to konieczność! Tylko lokale, które swoją działalność i budowanie renomy rozpoczęły dawno temu, kiedy nikt jeszcze nie wiedział czym jest internet, mogą trochę zaniedbać tą stronę. Aczkolwiek zaleca się, żeby i one zapoznały się z życiem online.

Aktywne konto na Facebook

Pomimo tego, że dzisiaj mamy do czynienia z wieloma kanałami społecznościowymi, to Facebook jest numerem jeden. Stworzenie aktywnego fanpage to absolutna konieczność. Tylko, że całość musi zostać w odpowiedni sposób poprowadzona i nie może tam być żadnych zaniedbań. Posty raz na dzień lub co dwa trzy dni to konieczność. Bez tego ani rusz. Dobrze skonstruowany fanpage już na pierwszy rzut oka jest w stanie odpowiedzieć klientom na takie pytania, jak: w czym specjalizuje się lokal, jaki jest jego wystrój, z jakiego miasta pochodzi, czy cieszy się dużą popularnością, jakie ma promocje? W takim miejscu należy pokazać klientom to co oczywiste. Czasem pozwólmy sobie także ukazać życie od kuchni i to dosłownie. Ludzie interesują się tym, jak pracują poszczególni kucharze, dzięki czemu będzie wiadome, że wkładają całe serce w gotowanie.prowadzenie fb

Google AdWords

Kampania reklamowa Google AdWords to bardzo skomplikowane narzędzie, które składa się z wielu mniejszych czynników, o jakie zawsze trzeba zadbać. Pierwszym z nich są bannery w sieci reklamowej. Wiele osób zauważa, że takie loga, które są atrakcyjne dla oka i są w stanie przyciągnąć uwagę na dłużej niż tylko kilka sekund, to doskonałe uzupełnienie tradycyjnego pozycjonowania. Rozróżnia się dwa rodzaje banerów reklamowych. Standardowe (takie, które pokazywane są niezależne od tego co dzieje się w lokalu) i okazjonalne (przy okazji organizacji degustacji, koncertu wielkiej gwiazdy, itp.).

Przyglądając się tej kampanii należy zawsze poznać wagę słów kluczowych, które są doskonale wykrywalne dla robotów Google. Przy czym nie mogą to być byle jakie słowa, ale poważnie przemyślane frazy, które pomogą w identyfikacji w lokalu, np. sushi Poznań, pizza Warszawa Ursynów, itd.

Platformy tematyczne

O platformach tematycznych mówi się coraz głośniej z roku na rok. Szanujący się lokal gastronomiczny, który chce być dostrzeżony przez społeczność lokalną i osoby spoza miasta, na pewno zadba o to, aby znalazło się tam miejsce i dla niego. Na czym to dokładnie polega? Na ich podstawie turyści i mieszkańcy wyszukują lokale, które znajdują się w poszczególnych miastach. Platformy umożliwiają wyrażenie swojej opinii o danym miejscu i przyznanie im odpowiednich ocen. Jak łatwo się domyślić – im ocena wyższa tym pewność, że lokal wzbudzi większe zaufanie wśród potencjalnych odbiorców. Dzisiaj w dużej mierze kierujemy się opiniami innych, nawet nieznanych nam osób, które miały przyjemność zjeść posiłek w lokalu przed nami. Do najpopularniejszych należy obecnie TripAdvisor i Zomato. Ludzie bardzo często korzystają z takich platform, mając w planach odwiedzenie restauracji, czy nawet zwykłego fast – food. Jeżeli już jeść, to dobrze.promowanie restauracji

Zdjęcia w sieci

Dzisiaj nie chodzi tylko o to, żeby napełnić brzuchy. Dzisiaj ma być to dla nas prawdziwa uczta zmysłów, dzięki której będziemy mogli przeżyć najlepszą podróż kulinarną. Tego oczekują od nas klienci, dlatego trzeba zapewnić ich o tym, że w lokalu gastronomicznym tak na pewno będzie. Przydadzą się przy tym dobre zdjęcia, które zachęca do odwiedzenia lokalu. Apetycznie wyglądające hamburgery, sushi przyrządzone z wielką starannością i ułożone na desce z pałeczkami bambusowymi, spaghetti bolognese jak z prawdziwej restauracji włoskiej, czy nawet kotlet schabowy jak u mamy w domu – odpowiednio wykonane zdjęcia takich potraw są w stanie zdziałać prawdziwe cuda. Do ich wykonania należy zatrudnić odpowiedniego fotografa, jeżeli nie ma się samodzielnie takich umiejętności i sprzętu. Zdjęcia mają moc i są w stanie przyciągnąć wielu klientów do restauracji.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]