Marketing dla restauracji

Marketing lokalny a reklama restauracji

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Zdecydowana większość firm obecnie decyduje się na marketing w Internecie, marketing lokalny nie jest już tak często wykorzystywane jak wcześniej. Jednak jak się okazuje również
i te działania są warte uwagi, ponieważ mogą przynosić wiele dobrych efektów szczególnie dla firm mniejszych, które działają tylko na określonym obszarze. Prowadzenie działań na rynku krajowym nie sprawdzi się dla wszystkich przedsiębiorstw, ponieważ mogą one zginąć wśród ogromnej konkurencji jaka obecnie panuje na rynku. Marketing lokalny może dotrzeć właśnie do klienta, który mieszka na mniejszym obszarze. Warto więc czasami właśnie zastosować taką formę promocji. Co to jest marketing lokalny i w jaki sposób można go wykorzystać?

Co to jest marketing lokalny?

Marketing lokalny są to takie działania, które skupiają się na promowaniu firmy na określonym terenie. Terenem tym może być zarówno miasto, gmina lub powiat. Ta forma promocji szczególnie dobrze sprawdzi się dla małych firm, które prowadzą swoją działalność na małym obszarze. Do takich firm można zaliczyć zakłady fryzjerskie, lokalne restauracje, gabinety kosmetyczne, kwiaciarnie i tak dalej. Działania prowadzone w ramach marketingu lokalnego w zasadzie nie różnią się wiele od tych działań, które stosuje się na rynku krajowym, różnicą jest tutaj natomiast grupa docelowa, do której owe działania są kierowane. Marketing lokalny skupia swoją uwagę na osobach, które zamieszkują tereny, na których przedsiębiorstwo prowadzi swoją działalność. Prowadzenie marketingu lokalnego ma bardzo dużo zalet, można do nich zaliczyć zwiększanie świadomości marki, jej wiarygodności, a także zdobywanie lojalności i zaufania klientów. Jak w takim razie można promować lokalną restaurację?

Jak promować restaurację w sieci?

Prowadzenie działań w ramach marketingu lokalnego warto rozpocząć od określenia celu jaki będzie realizowała dana kampania marketingowa. Ten etap zwykle zawiera ustalanie Stosowanych narzędzi oraz miejsc, gdzie dane czynności będą wykonywane. W tym przypadku najlepiej sprawdzi się połączenie kilku rodzajów narzędzi promocyjnych, takich jak na przykład marketing szeptany i marketing treści, warto jednak wcześniej sprawdzić i przetestować je, by móc dowiedzieć się, które z nich sprawdziły się, a które nie przyniosły żadnych oczekiwanych efektów. W celu promocji lokalnej restauracji warto zastosować również takie działanie jak:

  • Założenie strony internetowej – każda firma nieważne czy działa ona na rynku krajowym czy lokalnym powinnam posiadać stronę internetową, dzięki niej klienci będą mogli w łatwy sposób pozyskać wszystkie ważne informacje na temat przedsiębiorstwa takie jak na przykład adres firmy, dane kontaktowe, godziny otwarcia, a czasami także opinie klientów, którzy wcześniej dokonali u niej zakupów. By strona przynosiła takie efekty jakie założyło sobie przedsiębiorstwo, powinna ona być odpowiednio optymalizowana i aktualizowana.
  • Profile w mediach społecznościowych – to również bardzo dobry pomysł na reklamowanie restauracji lokalnej. Zdecydowana większość jej potencjalnych klientów posiada tam swoje konta, co powoduje, że przedsiębiorstwo może w łatwy sposób do nich dotrzeć. By jednak były one skuteczne muszą być wykonywane z dużym zaangażowaniem systematycznością i regularnością. Warto też na takim profilu umieszczać menu dnia lub inne ciekawe oferty, które zachęcą klienta do dokonania zakupu.
  • Marketing szeptany – jest on również bardzo dobrym sposobem na promocję, opiera się on głównie na opiniach i rekomendacjach, które są obecnie ważne dla każdej firmy, szczególnie dla tych z branży gastronomicznej. Wiele osób, które decydują się na odwiedzenie danego lokalu zwykle kierują się zamieszczanymi w Internecie opiniami. Warto więc zadbać by były one pozytywne i aby przedsiębiorstwo utrzymywało pozytywny wizerunek w sieci.
  • Prowadzenie działań w mediach lokalnych – ten sposób jest już bardzo rzadko wykorzystywany. Jednak jak się okazuje jest on wciąż bardzo dobrym rozwiązaniem na pokazanie się w swoim lokalnym klientom. Można tutaj wspomnieć współpracę dziennikarzem, który przeprowadzi wywiad z właścicielem restauracji i zamieści go
    w lokalnej prasie. Dzięki temu będzie ona mogła pokazać się od strony eksperta
    w swojej dziedzinie oraz może stać się zdecydowanie lepiej postrzegana przez swoich potencjalnych klientów.