Marketing dla restauracji

Praca eRzecznika dla restauracji

Dla biznesu związanego z usługami najważniejsza jest pozytywna opinia klientów i dobre imię marki. Jak wiąże się to z pracą eRzecznika? Czy może on pomóc biznesom restauracyjnym, czy jest tylko zbytecznym wydatkiem?

Kim jest eRzecznik?

eRzecznik pełni podobną funkcję do rzecznika prasowego, lecz jego spektrum działa znajduje się w internecie i mediach społecznościowych. Odpowiada za kontakt z klientami, nie z mediami jak normalny rzecznik.  Ma narzędzia by monitorować frazy w internecie związane z daną osobą lub biznesem i sprawdza jaki wizerunek ma firma. Stara się ten wizerunek poprawić, czy to poprzez rzeczowe odpowiadanie na komentarze i wiadomości prywatne, czy komentowanie wpisów w social media. Sprawia, że na temat danej osoby czy biznesu nie będzie w sieci nieścisłości. Będą natomiast jedynie informacje aktualne, sprawdzone i rzetelne, a social media firmy uporządkowane.

Czy restauracja potrzebuje eRzecznika?

Restauratorzy nie zawsze są specjalistami od marketingu czy social media, nie muszą nimi być. Są ludźmi prowadzącymi biznes, lub kucharzami i zajmują się najlepiej tym, czym potrafią. Często zauważyć można, że opinie na temat danej restauracji, czy to w social media czy w Google, są niepochlebne a właściciel zaczyna sam odpowiadać na komentarze lub nawet wysyłać wiadomości prywatne. Nikt nie lubi krytyki, ale działanie w emocjach tylko szkodzi biznesowi. Jeśli właściciel jest niesympatyczny dla wystawiających niepochlebną recenzję, może to powoli niszczyć biznes.

Prowadzenie social media restauracji to nie tylko informowanie o godzinach otwarcia czy nowym menu. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok mają nieograniczone możliwości by poprzez treści wizualne lub tekstowe dotrzeć do większej ilości klientów, a samemu pokazać ludzką twarz swojego biznesu i przyciągnąć ich otwartością. Nie każdy ma jednak na to czas i umiejętności na monitorowanie wizerunku restauracji w sieci. A to w internecie większość klientów najpierw sprawdza restauracje, zanim do niej wejdzie.

Jak w praktyce pomaga restauracji eRzecznik

Do zadań eRzecznika należy nie tylko odpowiadanie na wiadomości prywatne, pytania na fanpage czy w innych social media o godziny otwarcia, możliwość przyjścia ze zwierzętami czy dostępności w święta. Odpowiada on na komentarze nie skierowane bezpośrednio do restauracji, na opinie również negatywne. Monitoruje tematy dotyczące restauracji. dla której pracuje. Zajmuje się marketingiem szeptanym i dyskusjami z użytkownikami o tym gdzie zjeść w danej okolicy i co.

Kiedy przychodzi do tematów drażliwych, jak krytyczne opinie często rzucane z ust nieuczciwej konkurencji, klienta który skarży się, że został źle obsłużony wkracza eRzecznik. Na chłodno, obiektywnie wyjaśnia sytuacje i opinie właściciela. W tym biznesie nie ma miejsca na emocje, wykłócanie się z klientem i usuwanie komentarzy. Restauracja powinna pokazać, ze przyjmuje konstruktywną krytykę i dzięki niej staje się lepsza, to zawsze poprawia wizerunek w oczach klientów. eRzecznik wytłumaczy, kiedy trzeba przeprosi i obieca poprawę lub zaoferuje rekompensatę, zamiast dawać ponieść się emocjom.

eRzecznik może pomóc restauracji i zdjąć z barków właściciela bardzo ważne zadania budowania odpowiedniego wizerunku w kontakcie z klientami online. Monitorować będzie fora, grupy, hasztagi i opinie na temat danej restauracji lub tematów z nią związanych.  Dzięki bezpośredniemu dotarciu do klientów, rozmowie prawie, że w cztery oczu ludzie poczują, że ich zdanie się liczy. Przeprosiny lub wyjaśnienie drażliwej recenzji podniesie w ich oczach szacunek do restauracji. Poprzez te pośrednie sposoby liczyć można na zwiększenie dobrego imienia lokalu co za tym idzie jego obrotów.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]