Marketing dla restauracji

Reklama restauracji. Jak się reklamować przed otwarciem?

Branża gastronomiczna to specyficzna branża, która ma swoje wymagania. Marketing dla tej grupy podmiotów wymaga odpowiednich przemyśleń. Dzięki temu uda się zareklamować swoje usługi wśród mieszkańców miasta i osób przyjezdnych.

Reklama przed otwarciem

Dzisiaj konkurencja na rynku jest bardzo duża. Wejście do branży, gdzie na co dzień jest już ogromny tłok, nie jest łatwy. Należy zadbać o odpowiedni marketing, aby rzesze klientów dowiedziało się o restauracji na długo przed jej otwarciem. “Duży szum” jest w stanie sprawdzić, że w lokalu zjawi się dużo osób.

Bliskie relacje ze społeczeństwem

Już na etapie budowania/remontu nieruchomości pod powierzchnię gastronomiczną należy odwiedzić sąsiednie firmy, osiedla, domy jednorodzinne, sklepy spożywcze, a nawet salony kosmetyczne i wiele innych, w celu zawarcia bliskich relacji z zamieszkującym tu społeczeństwem. Warto poinformować ich o tym, co będzie się w danym miejscu działo. Należy zapytać o ich opinię (!), co sądzą na ten temat. Może ludzie sami zaproponują, jakich dań by oczekiwali. Może czegoś im brakuje. Reasumując, ciepłe kontakty z ludźmi, którzy zamieszkują dookoła są gwarancją olbrzymiego sukcesu i…darmowej reklamy, która poniesie się w sposób tradycyjny – pantoflowy.

degustacja

Reklama online restauracji

Nie tylko na ulicy, ale również w internecie o poszczególnych lokalach powinno zrobić się głośno. Marketing online ma dzisiaj ogromną siłę przekazu. W sieci powinno znaleźć się miejsca na stronę firmową danego lokalu. Musi znaleźć się tam adres, całościowe menu, poszczególne usługi świadczone przez restaurację, możliwość rezerwacji stolika telefonicznie/online. itd. Restauracja koniecznie musi zadbać o stworzenie kont w social mediach, takich jak Facebook, Instagram i wiele innych. Przy czym wybierzmy maksimum dwa social media, aby móc poświęcić im odpowiednio dużo czasu na aktywne prowadzenie i komunikowanie się z klientami za ich pośrednictwem.

Reklama tradycyjna

Kiedy będzie już wiadome, że w danym dniu cały lokal zostanie uruchomiony, czas na kolportaż ulotek. Informacja w social mediach została opublikowana. Na pewno nie dotrze ona do wszystkich osób, dlatego inwestycja w tradycyjne ulotki reklamowe jest czymś jak najbardziej wskazanym. Rozdawanie ich na ulicy, rozniesienie po bliższej i dalszej okolicy. Nie zapominajmy o tym, że należy nawiązać kontakt z firmami, jakie znajdują się w pobliżu. Można udać się do nich osobiście lub też można wysłać do nich wiadomość elektroniczną z zapytaniem, czy można przekazać im dedykowane materiału reklamowe pocztą tradycyjną. W zawiązku z tym, nigdy nie można ignorować usług podmiotów gospodarczych, ponieważ w nich tkwi ogromna siła i …przyszły zysk.

otwarcie restauracji

Reklama w prasie

Inwestycja w reklamę w miejscowej prasie to bardzo dobry pomysł. Nie można zapomnieć o prasie tradycyjnej, gdzie wielu ludzi nadal szuka bardzo dużo informacji. Odpowiednia notka prasowa, gdzie umieści się podstawowe informacje o swoim lokalu, dane kontaktowe, itd., jak również informacja o tym, kiedy restauracja zostanie uruchomiona i jakie promocje z tej okazji przewidziane są dla klientów.

Rodzina jest siłą

Nie można nigdy zapomnieć o swojej rodzinie i bliskich znajomych. Oni również niech zaangażują się w promocję lokalu udostępniając posty w mediach społecznościowych, opowiadając swoim dalszym znajomym o tym, że w danym miejscu otwiera się taka restauracja. Ich wsparcie zawsze będzie jedną z najlepszych form reklamy, jaką można sobie zapewnić przed otwarciem restauracji, jak również w trakcie trwania działalności.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]