Marketing dla restauracji

Reklama restauracji w radiu

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Gastronomia jest biznesem, w którym działania marketingowe mają szczególne znaczenie. Reklama restauracji w radiu, prasie, telewizji, a może w Internecie? Każdy lokal powinien dobrać sposób promowania swoich usług adekwatnie do skali działalności, serwowanej kuchni oraz grupy docelowej. Trzeba wiedzieć, że metody, które postrzegane są jako archaiczne, mogą okazać się wysoce skuteczne. Jedną z nich jest reklama restauracji w radiu.

Co trzeba wiedzieć o reklamowaniu restauracji?

Każdy przedsiębiorca działający w branży gastronomicznej musi zmierzyć się z wyzwaniem, jakim jest reklama restauracji. Jak się reklamować przed otwarciem, a także jak pozyskiwać nowych klientów i nadać lokalowi rozgłos. To dylematy każdego restauratora. Marketing w branży gastronomicznej ma szczególne znaczenie, ponieważ jest to mocno nasycony rynek, wyróżniający się wysoką konkurencyjnością. Oczywiście nic nie zastąpi dobrego i świeżego jedzenia i przyjaznej obsługi. Jednak goście muszą się o nich w jakiś sposób dowiedzieć.

Jak promować restaurację

Reklama restauracji w radiu lub innych tradycyjnych mediach powinna iść w parze z dobrze przemyślanami strategiami w mediach internetowych, w tym na platformach społecznościowych. Kampanie w przypadku lokali gastronomicznych muszą być spójne i we właściwy sposób ukierunkowane. Trzeba również dobrze zdefiniować grupę docelową, od czego w dużej mierze zależy sukces naszych działań.

Czy reklama restauracji w radiu ma sens

Radio już dawno przeszło do kategorii tzw. starych mediów, dlatego reklama na jego łamach przestała cieszyć się dużą popularnością. Czy słusznie? Reklama restauracji w radiu może się okazać wysoce skuteczna, choć nie powinno się ono stać jedynym kanałem prowadzenia komunikacji marketingowej. Szczególnie w dobie dominacji nowych mediów cyfrowych. Nie należy jednak całkiem rezygnować z tradycyjnych środków przekazów. Reklama restauracji w radiu może przyczynić do pozyskania nowych klientów i zwiększenia rozpoznawalności lokalu. Stacji radiowych wciąż słuchamy bowiem na przykład w samochodzie, a tym o czym wielu kierowców marzy po długiej trasie, jest dobry posiłek. Dobrze jest też, aby reklama restauracji w radiu emitowana była w stacjach lokalnych.

Promocja restauracji w radiu

Dla osób spędzających długie godziny w korkach może ona stanowić sugestię, gdzie udać się na obiad lub kolację. Reklama w radiu ma jeszcze jedną zaletę. Jak już wspominano, w marketingu lokali gastronomicznych bardzo ważne jest poprawne określenie grupy docelowej, ponieważ to do niej przede wszystkim muszą dotrzeć przekazy. Stacji radiowych słuchają zaś przedstawiciele różnych grup wiekowych i społecznych, co zwiększa szanse, że przekaz trafi na podatny grunt. Radia można słuchać online, w aucie, na smartfonie, w domu lub w punktach usługowych. To niepozorne stare medium wciąż stanowi cenny kanał reklamowy, który warto wykorzystywać.