Marketing dla restauracji, Social media marketing

Reklama restauracji w social mediach – o czym należy pamiętać?

Social media wykorzystywane są dzisiaj przez przeróżne podmioty gospodarcze działające w wielu branżach. Również przez lokale gastronomiczne, które muszą “walczyć” o zainteresowanie klientów. Dbanie o social media to jeden z kroków o którym zawsze należy pamiętać.

Aktualne informacje

Na Facebooku, Instagramie, czy na jakimkolwiek innym koncie zawsze muszą się znaleźć aktualne informacje. Tak samo, jeżeli chodzi o wizytówkę w Google. Zmiana adresu lokalu, czy nawet numeru telefonu pod którym można zadzwonić po jedzenie na wynos, nie zajmuje dużo czasu. Klient nie będzie miał ochoty poświęcać czasu na poszukiwanie dokładnych namiarów, jeżeli nie dodzwoni się pod dany numer lub we wskazanym miejscu znajdzie coś nie związanego z branżą gastronomiczną. W takim wypadku pójdzie do konkurencji, pozostawiając w sobie niesmak do miejsca, jakie miał w planach odwiedzić.

To samo dotyczy aktualnego menu, jakie podawane jest na stronie. Na koncie widnieje, że w lokalu można zamówić pizzę margheritę, a tak naprawdę już od dawna nie jest ona przyrządzana. Wiemy, że w życiu naszej restauracji będą dochodzić do metamorfozy, to systematycznie pamiętajmy o zmianach na kontach w social media.

konta social media

Zdjęcia produktowe

Ludzie jedzą wzrokiem. Nie tylko jedzą bo jedzą, ale przygotowują się na prawdziwą ucztę kulinarną, którą “nakręcają” odpowiednio wykonane zdjęcia. W social media co jakiś czas muszą ukazywać się tzw.zdjęcia produktowe, które zachęcą klientów do przyjścia do lokalu. W tym celu trzeba wykonać staranną sesję zdjęciową. Ktoś może zapytać się o to, od kiedy jedzenie musi być fotografowane. Odpowiedź jest prosta. Od tego momentu, kiedy wymagania klientów wobec marki znacznie wzrastają. Jedna ważna uwaga – zawsze wykonujmy WŁASNE zdjęcia, a nie ściągajmy ich z sieci. Lepiej żeby zdjęcie tego samego chłodnika – uwielbianej, letniej potrawy – nie pojawiło się przypadkiem w wielu miejscach w sieci, ponieważ może to podważyć wiarygodność danej restauracji.

Akcja i reakcja

Coś się dzieje, planowana jest jakaś premiera, bal, mecz, koncert? To doskonała okazja, aby nawiązać do tego w social mediach. W jaki sposób? To już tak naprawdę zależy od kreatywności osób, jakie odpowiedzialne są za prowadzenie kont społecznościowych. Przecież bez problemu można powiedzieć, że mecz piłkarski, gdzie gra drużyna narodowa należy obserwować z pełnym brzuchem, aby nie tracić nic z cennych rozgrywek.

Wtedy można napisać, że na obiad można wpaść właśnie do naszego lokalu gastronomicznego. Przed koncertem światowej gwiazdy (lub nawet lokalnej) warto wpaść na ucztę kulinarna, aby mieć siłę na szalone tańce pod sceną. Takich przypadków może być wiele. Zawsze należy w odpowiedni sposób reagować. Skoro na mieście jest spodziewana akcja, to niech lokal wyjdzie z odpowiednią reakcją.

Negatywne opinie

Jeżeli już jest mowa o reakcji, to nie można zapomnieć o negatywnych opiniach, jakie NA PEWNO będą pojawiać się w sieci. W myśl starego porzekadła – jeszcze się taki nie urodził, co by wszystkim dogodził. Komuś zawsze coś się nie spodoba. Jeżeli tak będzie w przypadku restauracji prowadzonej przez nas, to NIGDY nie możemy pozwolić sobie na wykasowanie opinii. Zawsze należy doprowadzić do reakcji, czyli do próby wyjaśnienia sytuacji. Czy danie było zimne?

Czy obsługa zachowała się w sposób nieodpowiedni? A może oczekiwanie na podanie potraw było za długie? Potencjalni klienci widząc, że lokal nie bagatelizuje takich spraw odczytują to w sposób pozytywny. Zawsze należy użyć tzw. magicznego słowa “przepraszam”, które ma ogromną moc oddziaływania. W ramach rekompensaty można zaproponować klientowi darmowy posiłek lub atrakcyjny rabat – to już zależy od samego lokalu, na co może sobie pozwolić. Pozytywna reakcja, umiejętne przyznanie się do błędu wygląda lepiej w oczach klientów niż kasowanie negatywnych komentarzy. Pamiętajmy o jednym – w sieci nigdy nic nie ginie, a w szczególności złe słowa.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]