Marketing dla restauracji

Czy marketing dla restauracji w dobie pandemii ma sens?

Pandemia towarzyszy nam już od ponad roku. Na samym początku pewnie nikt nie spodziewał się takiego rozwoju sytuacji. Niestety wszystkie obostrzenia i ograniczenia są szczególnie odczuwalne w niektórych branżach takich jak gastronomia. Można pokusić się o stwierdzenie, że epidemia dziesiątkuje lokale i sprawia, że ogrom restauracji walczy o przetrwanie. W tym wszystkim pojawia się pytanie, czy warto w ogóle prowadzić działania marketingowe dla gastronomi? Jeśli chcesz poznać odpowiedź na to pytanie, to zapraszamy do zapoznania się z artykułem!

Gastronomia w czasach pandemii COVID-19

Z tym że gastronomia, jaką znaliśmy do tej pory, najprawdopodobniej już nie wróci, należy się pogodzić. Pandemia wywróciła do góry nogami praktycznie cały świat, w tym także ten restauracyjny. Do tej pory, branża gastronomiczna rozwijała się w szalonym tempie. Ten sektor gospodarki co roku rósł niemalże dwucyfrowo i stawał się coraz ważniejszą gałęzią. Aż do zeszłej wiosny. Aktualnie jest na krawędzi upadki, a rządowa pomoc, która niestety pozostawia wiele do życzenia, nie przynosi efektów. Lokale robią, co mogą, by dostosować swoją ofertę do panujących warunków i zachęcić klientów do składania zamówień na wynos. Coraz więcej restauratorów nie wytrzymuje presji i decyduje się na otwarcie lokalu mimo panujących restrykcji i grożących im kar. Jedno jest pewne – idealne rozwiązanie w tej sytuacji nie istnieje i każdy radzi sobie jak może.

Czy aktualnie działania marketingowe dla gastronomi mają sens?

Oczywiście, że tak. Nie ma lepszych i gorszych momentów na działania marketingowe. Różnica jest tylko w tym, jakie formy promocji lepiej aktualnie wybierać. W każdym razie najgorsza rzecz, jaką można zrobić, to dać klientom o sobie zapomnieć. Szczególnie jeśli lokal zdecydował się na przebranżowienie czy zmianę dotychczasowego menu i sposobu podawania potraw. W takiej sytuacji marketing jest wręcz jeszcze bardziej potrzebny niż normalnie. Trzeba wspiąć się na wyżyny możliwości i przekonać klientów, że to właśnie tutaj powinni składać zamówienia. W standardowych czasach lokale przyciągają gości nie tylko smacznym jedzeniem, ale i wystrojem, atmosferą czy sympatycznym personelem. Warto więc zastanowić się co aktualnie prócz jedzenia można zaoferować ludziom.

Jakie formy marketingu można i warto wykorzystać w czasie pandemii?

Przemyślany i sprytnie prowadzony marketing, może decydować o przetrwaniu lokalu w czasach COVID-19. I nie prawdą jest, że wymaga on olbrzymich nakładów finansowych. Ciekawe i przyciągające uwagę klientów działania można prowadzić praktycznie bez wkładu finansowego. W tym zakresie zdecydowanie wygrywają media społecznościowe. W ostatnim czasie nie tylko branża gastronomiczna, ale praktycznie każda inna przenosi się z marketingiem głównie do Internetu. Nie warto zostawać w tyle. Warto przyłożyć się do rozkręcenia profilów w najpopularniejszych serwisach. Budowanie zaangażowanej społeczności pomoże nie tylko w przetrwaniu ciężkich czasów pandemii, ale dodatkowo wpłynie pozytywnie na ruch w lokalu już po zniesieniu restrykcji. Ciekawym sposobem jest zainteresowanie odbiorców lokalem. Pokazywanie nie tylko menu i jedzenia, ale także ludzi, którzy dbają o to, by posiłki wyglądały i smakowały tak dobrze. To uświadomi klientom, że za brandem i nazwą kryją się osoby, dokładnie takie jak oni.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]